“Bandage is back”, poručio je prošlog tjedna brend House of CB uz kolekciju haljina koja je, u najmanju ruku, izazvala pomiješane osjećaje među milenijalkama. Povodom svog petnaestog rođendana prisjetili su se stila koji je uvelike obilježio njihove početke, s nostalgijom prizivajući “doba u kojem smo se dotjerivali za izlaske”. A takvih se izlazaka, ne sumnjamo, i mnogi od vas sjećaju – štikle s vrtoglavo visokim potpeticama, “chunky” ogrlica, podignuta kosa s umetkom za punđu i, naravno, pripijena haljina od elastičnih traka nadahnuta Herve Leger modelima.
Bilo je to doba kad smo u klubu izgledali poput tajnica i prilično smo sigurni kako će mnogi od spomenutih elemenata – pogotovo ti nesretni umetci za punđe – ostati u ranim 2010-ima. Ali ne i “bandage” haljine, čiji se povratak dao naslutiti još prije viralne kampanje House of CB-a. Hailey Bieber se početkom travnja na dodjeli nagrada u Los Angelesu pojavila u uskoj Saint Laurent kreaciji koja je mnoge podsjetila na omiljeni “bodycon” stil s početka milenija. Kaia Gerber otišla je korak dalje, odabravši autentičnu bijelu Herve Leger haljinu do gležnja za Filmski festival u Torontu.
Njezin je look ustvari bio “hommage” kultnom izdanju njezine majke Cindy Crawford s dodjele Oscara 1993., samo godinu dana nakon što je prva “bandage” haljina prikazana na pisti Hervéa Légera. Iako je odmah osvojila supermodele poput Cindy i Naomi Campbell, u pravi pohod na modnu scenu krenula je tek oko 2007., kad je kreativni direktor Max Azria preuzeo brend. Haljina je tada reinterpretirana i činilo se kao da se preko noći pojavila u ormarima svih “it” cura tog doba. Victoria Beckham bila je među pionirkama trenda, a u stopu su je pratile Kim Kardashian, Paris Hilton, Rihanna i Blake Lively.
U razdoblju između 2007. i 2012. “bodycon” stilovi bili su na vrhuncu slave i, samim time, na listi želja mnogih djevojaka. Za one kojima je Herve Leger bio izvan budžeta, postojalo je mnoštvo pristupačnih alternativa. Osim haljina, viđali smo “bandage” topove i uske “pencil” suknje, pa zaista možemo zaključiti kako je riječ o stilu koji je uvelike oblikovao “clubbing” estetiku te ere. Sve dok ga partijanerice kolektivno nisu pospremile u ormare, okrenuvši se nekim sasvim novim siluetama i – zamislite – noćnim izlascima u ravnoj obući. Sve dosad!


House of CB zaključio je kako je vrijeme za povratak “bandage” haljine i uvjereni smo kako je riječ o vrlo promišljenom potezu. A prema izvješću platforme LTK, koja bilježi porast pretraga za House of CB od 175 posto, kampanja je bila “pun pogodak”. Čini se kako smo, nakon dugogodišnje vladavine “oversizeda” i romantičnih “coquette” krojeva, spremni za povratak dramatičnoj silueti koja gotovo ništa ne prepušta mašti. A zašto baš sad? Ako je vjerovati stručnjacima, odgovor je – zbog recesije.
Modna psihologinja Shakaila Forbes-Bell doživjela je povratak “bandage” haljina kao odraz milenijalske nostalgije, što itekako ima smisla. Postoji li nešto čega se prisjećamo s većom čežnjom od bezbrižnih noćnih izlazaka u mladosti? “Psihološke studije su otkrile da kada ljudi razmišljaju nostalgično, ne doživljavaju samo psihološke koristi, već i fizičke – nostalgija nas doslovno čini toplima i ugodnima”, izjavila je za Pop Sugar. A nostalgija i recesija, čini se, idu ruku pod ruku. “U ovom kaotičnom društvenom, političkom i ekonomskom trenutku, ima smisla da kupci žele stvari koje ispunjavaju dublju svrhu i zadovoljavaju emocionalnu potrebu za sigurnošću i srećom”, dodala je modna psihologinja.


Pojam “recesijske mode” u posljednje vrijeme sve prisutniji u javnom diskursu, a možemo ga uvelike povezati i s recentnim izvješćem platforme za vizualnu inspiraciju Pinterest. Naime, kao vodeće trendove za ljeto 2025. prošlog su tjedna izdvojili tzv. “yolo summer” te estetiku ljeta 2015., koje korisnici posljednjih mjeseci neumorno pretražuju. Nostalgija je snažan pokretač modnog ciklusa, a nakon što smo već potpuno “prožvakali” Y2K estetiku, osvrtanje prema 2010-ima čini se kao sljedeći logičan korak. A u eri u kojoj Lady Gaga ponovno gospodari glazbenim ljestvicama, a milenijalci s nestrpljenjem iščekuju “reboot” Harryja Pottera, uskočiti u pripijenu haljinu s trakama itekako ima smisla.
Foto: Instagram, Profimedia