Tuzlanski aerodrom: Inicijativa koja je dovela do uspjeha

Tuzlanski aerodrom ponovno bilježi rekorde. Prema podacima Direkcije za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine, usluge ovog aerodroma su tokom jula 2018. godine koristile 67.413 putnika, uglavnom posredstvom niskootrpne kompanije WizzAir, koja ovaj aerodrom koristi kao svoju bosanskohercegovačku bazu.

U poređenju sa istim periodom 2017. godine broj putnika je povećan za skoro pet tisuća. Tada je aerodrom koristio skoro 63.000 putnika.

Na godišnjem nivou Tuzlaci mogu pohvaliti da preko 600.000 putnika prolazi kroz njihov aerodrom, što ovaj aerodrom uvršćava među 12 najrometnijih u zemljama regiona.

Poslovanje Tuzlanskog aerodroma dokazuje da politika, kad hoće, može omogućiti normalno poslovanje kompanija koje su godinama bile u dubokom minusu i koje je, uprkos perspektivi, ugrozilo potpuni kolaps.

Naime, do 2014. godine Međunarodni aerodrom Tuzla je bio na kolenima, a njegov rad bio je opterećen dugom od četiri miliona maraka. Ključna uloga u tom trenutku bila je Fuad Hadžimehmedović, zastupnik Saveza za bolju budućnost (SBB) u Skupštini Tuzlanskog kantona.

– Nama je na dnevnom redu Skupštine, u 2014. godini je došao zahtjev da se za još godinu dana odloži plaćanje duga koji je Aerodrom tada imao prema Tuzlanskom kantonu u iznosu od četiri miliona maraka. U izvještaju je pisalo da aerodrom, kantonalno preduzeće, ne može vratiti novac do 2018. godine. Da je bio jedan apsurd, da kantonalni aerodrom ima dug prema svom osnivaču i da to dug prestaje u normalnom poslovanju. U isto vrijeme, osnivački kapital aerodroma je zbog tih dugova iznosio nula maraka. Meni to nije bilo logično – priča se Hadžimehmedoviću perioda kada je danas uspješna kompanija bila u fazi stagnacije.

– Moje kolege iz SBB-a i ja nismo bili za plan da se ova agonija produži. Napravili smo plan u sklopu kojeg smo od Vlade Tuzlanskog kantona zatražili da što prije napravi dodatnu dokapitalizaciju aerodroma sa četiri miliona maraka, odnosno upravo koliko je iznosio dug. Vreme smo uneli naš kapital u tu kompaniju, a ona je dobila mogućnost da otplaćuje dugove, uključujući i ovaj prema Tuzlanskom kantonu.

Jednostavnije kazano, samo je trebala dodatna volja da izdvojimo četiri miliona maraka i da pomognemo našoj kompaniji da vrati dug prema Kantonu, ali da u isto vrijeme za nula maraka njen kapital bude četiri miliona maraka – pojasni Hadžimehmedović.

Ova finansijska “injekcija” omogućila je da aerodrom spremno uključi u pregovore sa WizzAirom i dogovori uspostavljanje dvadesetak linija iz Tuzla i ovog grada, te razmišlja o poboljšanju aerodroma i novih partnerstava.

– Izuzetno sam ponosan kad vidim da Tuzlanski aerodrom uspešno posluje. Naša inicijativa je bila mali korak, ali razuman. Danas, kada imamo stotine hiljada putnika na aerodromu, možemo prožno reći da je borba iz 2015. godine dala rezultate – zaključuje Hadžimehmedović.

Leave a Reply


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/kalesijs/public_html/wp-includes/functions.php on line 5464

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/kalesijs/public_html/wp-content/plugins/mashsharer/includes/debug/classes/MashDebug.class.php on line 159

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/kalesijs/public_html/wp-content/plugins/really-simple-ssl/class-mixed-content-fixer.php on line 107